Si.mobil in podražitev paketov – jok in stok naročnikov

Si.mobil je včeraj najavil podražitev naročniških paketov in klicev v druga omrežja na paketih ORTO. Podražitev pri večini paketov bo 2 €, pri nekaterih pa 1 €, poleg tega pa bo potrebno vsako leto doplačati še 9,78 € (z DDV) za stroške z upravljanjem naročniške številke (menjava telefonske številke, menjava kartice SIM, …). Povišanje cen pri paketih bo 5.9., strošek za upravljanje pa bodo obstoječi uporabniki prvič plačali oktobra. Sam sicer nisem Si.mobilov naročnik, me je pa podražitev paketov spomnila na lanskoletno Mobitelovo podražitev in odziv naročnikov. Ker sem prejšnje leto na Mobitelovi Facebook strani prebral precej pritožb na podražitev paketa Itak Džabest, se letos niti nisem moral upreti, da ne bi pogledal na Si.mobilovo Facebook stran in kakšen je odziv naročnikov na podražitev tukaj. Mobitel je sicer prejšnje leto cene spreminjal ob podobnem času, zato je bil takrat Mobitelov zid na Facebooku vse do lanskega septembra poln pritožb, kasneje pa so bila na zidu le vprašanja o paketih in mobilcih.

Pravzaprav me zelo zanima, kakšen bo zid na Si.mobilovi Facebook strani, ko bodo dejansko spremenili cene paketov. Najbolj od vsega pa me moti to, da naročniki s pritožbami smetijo Si.mobilovo Facebook stran, saj so pred samo sklenitvijo naročniških paketov prejeli aneks, na katerem je zagotovo jasno pisalo, da lahko družba Si.mobil spremeni politiko poslovanja. Obenem sem na Facebooku zasledil tudi odgovor Si.mobila, ki pravi:

Na Si.mobilu sledimo določbam le-te oziroma še več, z željo po varstvu pravic naročnikov smo se npr. odločili, da, upoštevajoč poletne mesece in dopuste, naročnikom ponudimo možnost odstopa od naročniške pogodbe brez sankcij in odpovednega roka vse do 18.9., čeprav bi po Zakonu o elektronskih komunikacijah bili dolžni to možnost ponujati samo 30 dni od objave sprememb.
Poleg tega nam spremembe omogočajo tudi Splošni pogoji 107./108.

To torej pomeni, da lahko dejansko dolgoletni naročniki prekinejo pogodbo, za predčasno prekinitev “svežih” pogodb pa so na dnu te strani dodali še pripomoček za izračun stroškov za predčasno prekinitev. Torej se v niti eni pritožbi naročnikov na Si.mobil ne strinjam, saj so bili s podobnimi spremembami obveščeni, kakor sem že povedal, z aneksom, ki so ga prejeli pred sprejetjem naročniškega obdobja.

Za primerjavo med konkurenčnima paketoma pri Si.mobilu in Mobitelu, sem vzel paket Otro u nulo in Itak Džabest. Za Orto u nulo bo odslej potrebno odšteti 12 € mesečno + 10 € letno za stroške naročniške tel. št., kar znese skupaj 154 € (z vključenimi storitvami – klici, smsi, …). Za Itak Džabest pa 19 € mesečno, kar skupaj nanese 228 € (pravtako le z vključenimi storitvami). Sam paket Orto u nulo se sicer da še nadgraditi z zakupom prenosa podatkov in klici v druga omrežja, kjer so za povprečnega uporabnika storitev, dokaj pomembni klici v druga omrežja. V primeru, da dodamo še Opcijo 201, ki dodatno stane 5 €, pa je 17 € mesečno + 10 € letno za stroške naroč. tel. št. skupaj 214 €, z Opcijo 501 pa 21 € mesečno + 10 € letno za stroške naroč. tel. št., skupaj 262 €.

Glede na cene paketov, me je obenem presenetil tudi komentar na zidu, katerega vsebina je bila, da ob tem, ko se bodo cene podražile za 2 €, ne bodo mogli več plačevati tako drage naročnine. V primeru, da bi bil to paket Orto u nulo, ki bo mesečno stal 12 €, se mi zdi, da je glede na konkurenčen paket še dokaj poceni. Dejansko pa za vse, ki mislijo, da tako velikih stroškov ne bodo zmožni plačevati, pa predlagam prednaročniški paket ali pa preprosto ukinitev naročnine in mobilca, saj le-ta ni nujen. Se sicer zavedam, da je za nekatere to dokaj velika sprememba in s tem tudi cena ob plačevanju paketa, vendar hočeš nočeš, so se s spremembo strinjali vsi naročniki ob podpisu aneksa.

22 Responses to Si.mobil in podražitev paketov – jok in stok naročnikov

  1. dej ne prbiji, ker se vidi da si simobilovc iz pisarne. podražitev 2 eur ok, ne pa 10 EUR kr en pavšal za brez veze, kr neki si zmišljujejo nove stroške in kr neki. požeruhi požrešni, pizda cela slovenija bo crknla zarad takih kretenov k sam dražajo u nedogled vse povrst….. da bog da crkne cela slovenija oz cela zemlja da se sesuje vase in da gre vse na novo!!!!!!!!

  2. @jole: Ne, nisem niti uporabnik Si.mobila, kaj šele kakšen njihov zaposlen. Tistih 10 € letno, pa je le nadomestilo za storitve, ki so bile do sedaj vedno zaračunane po ceniku za:

    – spremembo ali menjavo telefonske številke,
    – menjavo kartice SIM (velja tudi v primeru menjave za MicroSIM kartico),
    – ponovno aktivirali telefonsko številko (v primeru kraje, izgube ali zamrznitve),
    – zamenjali obračunski cikel,
    – prenesli lastništvo ali
    – naročili izdelavo razčlenjenega računa po naročilu.

    Vir podatkov

    Sicer pa kot sem napisal, obstaja še konkurenca oz. konkurenčen paket pri Mobitelu.

    @Matej: Se strinjam, TUŠ paketov oz. konkurenčnega paketa tem dvema, pa nisem primerjal, ker se mi zdi, da je največ naročnikov teh dveh paketov. Obenem pa tudi ne vem kolikšno področje Slovenije pokriva TUŠ s svojim signalom.

  3. Ne moti me podražitev naročnine na paket, moti me plačevati 10 € na leto za storitev, ki jo bom mogoče potreboval enkrat ali dvakrat v življenju …

  4. Kaj si plačanec pri Simobilu al kaj??

    Res ne razumem, zakaj bi kdo normalen pri zavesti podpiral podražitev naročnine in nek beden pavšal, ki ga bo uporabilo 5 % nesposobnih uporabnikov??

    Sej niste normalni, niti ti avtor, niti simobil.

  5. @jodlajodla: Matematika te pa vorng jebe?

    “Za primerjavo med konkurenčnima paketoma pri Si.mobilu in Mobitelu, sem vzel paket Otro u nulo in Itak Džabest. Za Orto u nulo bo odslej potrebno odšteti 12 € mesečno + 10 € letno za stroške naročniške tel. št., kar znese skupaj 154 € (z vključenimi storitvami – klici, smsi, …). V primeru, da dodamo še Opcijo 201, ki dodatno stane 5 €, pa je 15 € mesečno + 10 € letno za stroške naroč. tel. št. skupaj 190 €, z Opcijo 501 pa 19 € mesečno + 10 € letno za stroške naroč. tel. št., skupaj 238 €.”
    Kje pa imaš tu podražitev 2€ naročnine upoštevane? Brez obeh opcij upoštevaš, pri opcijah pozabiš. Ravno tak šalabajzar si kot vodilni v tej banana rebupliki, zato se pa tudi z vsem strinjaš.

  6. Zakaj se potem teh 10 eur letno ne obračuna tistim, ki te storitve dejansko UPORABIJO? Zakaj bi morala plačat to nadomestilo kar pavšalno vsako leto, če v zadnji štirih letih nisem niti enkrat:
    – spremnila ali menjala telefonske številke,
    – menjala kartice SIM,
    – ponovno aktivirala telefonsko številko (nisem izgubila telefona, niso mi ga ukradli niti zamrznila ga nisem ),
    – zamenjala obračunskega cikla,
    – prenesla lastništva ali
    – naročila razčlenjenega računa???

    tudi mene ne zmoti podražitev, hudo pa me zmoti tale pavšalc!

  7. @Tad: Ne, nisem plačanec pri Si.mobilu. Res mi ni jasno, zakaj takšna razburljivost, če se operater odloči dvigniti cene paketom, če pa vsak naročnik pred sklenitvijo razmerja dobi aneks, na katerem jasno piše, da so take spremembe pri paketih popolnoma možne. Glede pavšala pa so se očitno odločili na podlagi trenutne situacije in naročnikom sedaj omogočili, da brez dodatnih stroškov, ki so nastajali pri menjavi telefonske št./SIM oz. mini SIM kartice naredijo konec – le-te pa se bo seveda plačalo enkrat letno.

    @Smuti: Hvala za popravek, je pa res, da cen na spletni strani še niso spremenili (kar predvidevam, da bo 5.9.) in sem se zato spotaknil ob nepravilna izračuna. Nisem dobesedno napisal, da se z njimi strinjam in tega tudi nisem nameraval, sem pa nameraval s to objavo opozoriti, da so naročniki tisti, ki so se strinjali s pogoji ter sklenili razmerje.

    @Mojca: Citiram:

    Nadomestilo pokriva stroške upravljanja z naročniško številko, vključuje pa tudi določene storitve, ki so se do sedaj posebej zaračunavale.

    Vir citata

  8. Za stroške upravljanja z naročniško številko plačamo naročnino!

    In kaj mi pomaga, da vključuje storitve, ki so se sedaj plačevale posebej, če jih sploh ne koristim.

  9. Očitno je v paketih cena upravljanja z naročniško številko dokaj majhna in je preostal del cene tisto, kar je v sam paket že vključeno (klici, sms-i, itd.).

    Kot dodatno pa so sedaj v naročnino dodali še storitve, ki pa se jih plača v manjšem in enkratnem znesku, kot pa če bi morali te storitve oz. eno izmed storitev uporabljati mesečno.

  10. Pri moji naročnini, ki je 10 eur in NE vključuje nobene minute ali smsa, tale argument pač ne zdrži.

    PS: da se razumemo, ne napadam tebe, moti me tak pavšalni obračun.

  11. Potem ostane po in glede na možnosti le zamenjava paketa ali operaterja. Je pa zamenjava le-tega seveda dokaj odvisna od paketov in pa seveda od namenske uporabe storitev (klici, sms-si, …), ta odločitev pa je seveda na strani naročnika.

  12. Smiselnost in stroškovna upravičenost menjave operaterja sta za 80 centov mesečno hudo pod vprašajem.
    Obenem pa je 80 centov mesečno oziroma 10 eur letno hudo veliko denarja za NIČ!

  13. Primerjava z mobitelom ni na mestu, kajti mobitel je ”zaradi vse večjih podražitev telekomunikacijskih storitev” podražil le naročnino in nekako na prefinjen način zadelal ”proračunsko luknjo”. Pri simobilu pa je ta pavšal kar nekaj. Če pomnožimo te podražitve naročnin in zneske pavšalov s cca.miljon uporabniki, dobimo kar lepo številko..

  14. To je obična kraja!!! 10€ naj plača tisti, ki bo to storitev uporabil, ne pa vsi. Večina tega ne bo nikoli uporabila, plačat pa moramo. Glede aneksa pa je sramota, da so ti sploh dovoljeni. Skleneš neki dogovor, nato pa ti ga spremenijo in ti vse podražijo. Slovenci smo obični hlapci, zato pa delajo z nami tako. Poglejte malo Orange.at, kako imajo Avstrijci poceni naročnine in telefone. Počasi bomo pač tam sklenili naročnine.

  15. @Alen: Če se dobro spomnim je tudi Mobitel takrat dobil precej pritožb zaradi zmanjšanja količine prenosa podatkov (za Itak Džabest). Se strinjam tudi s tem, da primerjava paketov ni ravno najboljša, je pa zato primerjava konkurenčnih paketov in skupna letna naročnina. Kakor je že prej napisal Matej, bi lahko v primerjavo vzel tudi TUŠ oz. kakšnega drugega operaterja, ki ima konkurenčen paket Ortu u nulo.

    @Robi: Kot sem že prej napisal, se ne plača le dodatnih storitev, ampak tudi upravljanje z naročniško številko. Ja, Avstrijci imajo poceni naročnine in telefone, vendar primerjava s paketi naših operaterjev ne bi bila smiselna, saj je Avstrijcev približno štirikrat več. Predvidevam pa tudi, da imajo drugačen nivo storitev, kot ga imamo v Sloveniji.

  16. @Tad

    Umiri se, mogoče si narobe sklepal mojo objavo. Jaz ne podpiram bednega 10 evrskega pavšala, kar se tiče pa podražitve naročnine je pa itak bilo neizogibno … Počakali so eno leto da so pridobili tistih par mobitelovih naročnikov zdaj pa pač usekali po cenah … :/

  17. jodlajodla: sklicevanje na aneks in pogodbe, ki smo jih podpisali, je brezpredmetno. Debata namreč ne teče v smeri zakonitosti sprememb / povišanja cen. Pa tudi sicer nihče ne omejuje Simobil pri določanju cen paketov/naročnin/telefonov, tako da lahko zaradi mene naredijo paket 1000€/mesec.

    Glavni problem je v upravičenosti uvedbe teh “nadomestil” in zavajanje javnosti. Zakaj?

    1. Upravljanje s telefonsko številko plačujemo z mesečno naročnino. Zakaj drugega pa je mesečna naročnina?

    2. Simobil navaja kot razlog “povečanje stroškov”. Ne bi rad bil pameten, ampak bolj poučeni v tej smeri vemo, da z vsem tem (te “dodatne storitve”, pa tudi “upravljanje s številko”) ni praktično nobenih stroškov. Stvari delujejo avtomatsko… zamenjava obračunskega cikla? To vzame uslužbenki na Simobilu 6 klikov na računalniku. Dejansko nobena od teh storitev glede na strošek ni vredna pol evra. Edini strošek, ki se konstantno veča so novi kadri, vendar se to logično pokrije z novimi naročninami. Ne moremo stari naročniki kriti stroškov zaradi novih…

    3. Teh 10€ bo pavšal na storitve (razen vodenja računa, ki pa je itak že v mesečni naročnini), ki jih boš ali pa jih ne boš opravil. In ker gre za storitve, ki jih 90% naročnikov nikoli v življenju ne opravi, je to navaden nateg. Poglej si cenik svoje banke, kjer imaš TRR in si predstavljaj, da ti uvedejo pavšalno letno plačevanje recimo 50€ za vse te storitve, ki so zdaj posebej plačljive. Ti pa večine nisi do zdaj nikoli koristil, niti ne boš v prihodnosti.

    lp

  18. Že, že, morda pa so v pakete, ki imajo kar veliko količino minut klicev, sms-ov, prenosa podatkov, … stroški upravljanja z naroč. tel. št. všteti z dokaj nizko ceno, k njim pa je prihajalo vedno več naročnikov, zaradi katerih so potem količine v paketih postale predrage (preveč klicev, smsov, prenosa). Zato so najbrž uvedli tudi podražitev in pavšal.

    Razlog, ki ga navaja Si.mobil za podražitev, ni stvar naročnikov, saj so naročniki tisti, ki so sprejeli pogoje storitve, Si.mobil pa si je v le-teh dovolil tudi spremembe cen paketov in zagotovo tudi dodatne stroške za storitev.

    Glede pavšala na storitve pa se lahko poleg tega tudi vprašamo, kakšen je strošek vzdrževanja postaj, Si.mobil centrov, ponudbe predstavljenih telefonov, reklame, … Bi bili naročniki brez tega zadovoljni? Brez reklame pa predvidevam, da nihče od naročnikov ne bi hodil vsak dan v centre in povpraševal po novostih. Ampak pustimo to, saj je to stvar družbe same.

    Kolikor prebiram Si.mobilovo stran na Facebooku, večina naročnikov že preračunava kolikokrat bo potrebno po novo SIM kartico oz. storitve, ki so jih navedli kot nadomestilo. To torej pomeni, da si bodo le-ti ponovno izkopali jamo, saj je možnost ponovne podražitve. Se mi pa zdi, da bi morali biti naročniki vsaj toliko hvaležni Si.mobilu, da niso zaračunali pavšala že poleg podražitve naročnine, saj bi bila potem podražitev večja za vsaj 1 € – kar spet privede v tiste vode, da bi bila podražitev spet popolnoma prevelika. Poleg tega, da bodo pavšal zaračunali na podlagi prej omenjenih razlogov, ki jih ob podražitvi paketov zagotovo nebi.

  19. Sranje…pri nam ko imamo 3 številke doma, je kar nekaj…30 € je za nas 100% povišanje računa v oktobru/novembru…še vedno mi ni jasno zakaj bi jaz moral ob prekinitvi vezav plačevat pogodbene obveznosti, saj je druga stran enostransko spremenila bistvene pogoje kateri so veljali ob podpisu aneksa…

  20. Normalno je da se bunijo… čeprav je to 22€ na leto, ni dobro, če se stvari dražijo… ko bo podražil en, bo čez čas podražil drugi in potem spet ta in oni in bomo pršli do cen, katerih res ne želimo…

    Če je teh 10€ na leto za te storitve, se pravi da lahko vsak mesec zdaj folk zahteva novo sim? Ne vem če se splača v naprej pobrat 10€…

    Ampak kaj češ, tko je in se folk buni al pa ne, brez telefona danes praktično ne moreš bit, tako da zaradi tega ne bodo izgublali uporabnikov… Je pa res, da je poraba mobilnega interneta vse večja in da jim infrastrukturo počasi načenja čas, pa je treba zbrat denar, da nadgradijo in s tem omogočijo nadalno rast mobilnega spleta…

  21. Pingback: Si.mobil – Nadomestila za upravljanje z naročniško številko ne bo | jodlajodla´s blog

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja